$
מחפשי עבודה

היזמת שהתחילה כמתמחה במשרד עו"ד ושכנעה את הבוס להשקיע במיזם שלה

מילי אינדיג ייסדה את Familist, אפליקציה לניהול התקשורת בין הורים גרושים. את הרעיון היא הגתה במהלך עבודתה כעורכת דין צעירה, פנתה לבוס שלה והפכה אותו לשותף במיזם. סיפור היזמות שלה מראה כיצד הדינמיקה בין מנהלים לעובדים צעירים משתנה

מעין מנלה 14:1112.08.19

"אני זוכרת את הרגע שבו אמרתי ליהונתן שאני צריכה לדבר איתו על משהו. הוא מסתכל במחשב, ואני מספרת לו וזוכרת את הרגע שהוא הסיט את הראש מהמחשב וקלט שיש כאן משהו מאוד מעניין", מספרת מילי אינדיג, מייסדת ומנכ"לית Familist, אפליקציה לניהול התקשורת בין הורים גרושים על הרגע בו סיפרה לראשונה על הרעיון למיזם שלה. יהונתן הוא עו"ד יהונתן קניר, הבעלים של משרד עורכי הדין "קניר ושות'", המתמחה בדיני משפחה וגם מייסד, וסמנכ"ל פיתוח עסקי ב-Familist, אבל באותו הזמן הוא היה הבוס שלה. היא עשתה את ההתמחות שלה בעריכת דין במשרד ונשארה לעבוד בו כעורכת דין צעירה. במהלך עבודתה היא פגשה הרבה מאוד זוגות בשלבים שונים של גירושים ושם נולד הרעיון למיזם.

 

"הבנתי שבגירושים אף אחד לא מכין אותך ליום שאחרי. פתאום אתה מבין שתהיה לבד, ושאתה צריך להתחלק בזמן של הילדים ובמזונות אבל יש המון פרוצדורה מסביב לזה. מצאתי את עצמי יושבת עם לקוחות ומכינה איתם טבלאות באקסל לגבי מי חייב למי כמה ומה הם שילמו. יש המון התעסקות סביב זה והתקשורת לא כל כך נעימה כי מדובר באנשים שהם גם ככה הרבה פעמים אחרי סכסוך", היא מספרת. "אמרתי לעצמי - אי אפשר לעשות את זה פשוט יותר?"

 

אפליקציית Familist, נועדה להפוך את התקשורת בין הורים גרושים לקלה ונעימה יותר אפליקציית Familist, נועדה להפוך את התקשורת בין הורים גרושים לקלה ונעימה יותר

 

 

היא פנתה לקניר ואמרה לו "בוא ננסה לעשות משהו אפליקטיבי שיעזור לגרושים בתיאומים". הוא ביקש ממנה לבדוק עלויות וכך היא התחילה להתגלגל. "זה התחיל בפברואר בשנה שעברה, באוגוסט כבר עזבתי את המשרד ומאז אני עושה את זה 24-7. יצרנו אפליקציה שקוראים לה Familist שמטרתה לנהל את כל התיאומים של הילדים במקום אחד, מהנייד".

 

קניר הקים ביחד איתה את החברה, הוא הפך למשקיע הראשון והצטרפה אליהם גם ענת אשד גלזר, רואת חשבון שהיא מייסדת ומנהלת הכספים בחברה. הם שכרו את שירותיהם של חברת פיתוח לאפליקציה ומנהל שיווק. "אנחנו עורכי דין אז יודעים בדיוק מה צריך, מתי ובאילו הוצאות הסכימו המשתמשים לחלוק, באילו ימים הילדים נמצאים אצל כל אחד מההורים. זה קיים בארה"ב אבל עד היום לא היה דבר כזה בארץ. בסופו של דבר מדובר במישהו שאתה לא כל כך שמח לדבר איתו והתקשורת בהודעות בטלפון יכולה לשגע. באמצע העבודה אתה פתאום מקבל הודעות מהאקס על דברים שהם באמת חשובים כי הם קשורים לילדים אבל זה יכול להטריף. באפליקציה שפיתחנו אתה מחליט מתי לראות את הדברים וזה אמור להפוך את התקשורת ליותר נעימה כי יש פחות מלל והכל מובנה מראש", היא אומרת.

 

סיפור הקמת Familist הוא דוגמא לשינוי הדינמיקה בין מנהלים לעובדיהם הצעירים. לדור הצעיר יש ידע רב יותר מלחלק גדול מהמנהלים שלו בעיקר בתחומים כמו מדיה חברתית או טכנלוגיה. למנהלים יש את הידע והניסיון שיכולים להוציא את הרעיונות החדשניים לפועל. למרות זאת, ברוב החברות עדיין ההיררכיה הארגונית מונעת מהמנהלים לנצל את הידע הזה כדי להצעיד את הארגון קדימה ולהוביל תהליכי חדשנות. דרוש אומץ גם מצד מנהלים וגם מצד עובדים צעירים על מנת ששני הצדדים יוכלו להרוויח מפערי הידע מצד אחד והניסיון מצד שני.

 

עו"ד מילי אינדיג עו"ד מילי אינדיג צילום: משה נחימוביץ

 

 

עד היום Familist גייסו 100 אלף דולר שהספיקו לפיתוח האפליקציה והמיתוג וכעת יצאו בקמפיין גיוס ב-exitvally. דרך הפלטפורמה ניתן להשקיע 8,000 דולר ומעלה. בישראל יש 270 אלף זוגות גרושים שיש להם ילדים מתחת לגיל 18 ולפי אינדיג השלב הבא הוא לפנות לשוק האירופאי, לבריטניה וצרפת. בהתחלה האפליקציה תהיה חינמית ולאחר מכן השירות יהיה בתשלום של דמי מנוי חודשיים של כ-9 דולר לחודש.

 

"האפליקציה החדשה גורמת לשינוי דרמטי באיכות חייהם של הורים החיים בנפרד ומגדלים ילדים משותפים. חוסכת אלפי שעות של מתח, מחלוקות ועשרות אלפי שקלים בהתמודדויות בבתי משפט ובהוצאה לפועל", אומר קניר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x