קובוטה חושפת פרטים ראשונים של סדרה M7 החדשה שלה. החשיפה המלאה מתוכננת להיערך במסגרת Agritechnica 2019

קובוטה היפנית תשיק במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2019' שתיערך בנובמבר בהאנובר שבגרמניה את הדור הבא של סדרת הטרקטורים M7. הדור הנוכחי של סדרת הטרקטורים הגדולה ביותר של קובוטה המשווקת באירופה הושק בתחילת 2018 תחת השם קובוטה M7002. סדרה M7 המקורית הושקה כסדרה M7001 לפני בדיוק חמש שנים, בספטמבר 2015. סדרה M7 מוצעת כיום בטווחי הספק שבין 130 ל-175 כ"ס.

קובוטה M7003

נזכיר כי לקובוטה סדרה גדולה וחזקה עוד יותר סדרה M8 – שהיא בעצם סדרת טרקטורים המיוצרים על ידי וורסטיל הקנדית והמוצעים על ידי קובוטה בצביעה הכתומה המחייבת ותחת הלוגו שלה. בשלב זה לא ידוע על כוונה מצד קובוטה להציע את סדרה M8 מחוץ לצפון אמריקה.

הדור השלישי והמעודכן של סדרה M7 החדשה נקרא באופן הגיוני סדרה M7003. למעשה, הסדרה החדשה מביאה עמה מעט חידושים, אך מה שמובא – משמעותי; המנוע הוא אותו מנוע קובוטה 4-צילינדרי בנפח 6.1 ליטר, שעדיין מציע את אותן רמות ההספק (כאמור – 130-170 כ"ס) עם מצב Boost שמאפשר העלאה רגעית של ההספק של 5-20 כ"ס, תלוי בגרסה. אבל, מעתה עומד מנוע זה בתקינה האירופאית העדכנית והמחמירה ביותר – שלב 5; זאת ועוד: עדכונים שבוצעו במנוע, בעיקר בתחום מערכת הניהול הממוחשבת, לא רק הורידו את כמות פליטת הגזים המזהמים – הם גם מבטיחים צריכת דלק נמוכה יותר, רמות רעש נמוכות יותר ואמינות גבוהה יותר. בדגמי סדרה M7 החדשה נדרשת החלפת מסנן חלקיקי דיזל מדי 6,000 במקום מדי 3,000 שע"מ.

אין שינוי בהיצע מערכות העברת הכוח בטרקטורים החדשים, וכפי שהוצעו עד כה ניתן לבחור בין תיבות Powershift לגיר רציף, המכונה אצל קובוטה KVT – Kubota Variable Transmission. השינוי היחיד מתייחס לשדרוג תיבות ה-Powershift שמעתה מאפשר עצירת הטרקטור בלחיצה על דוושת הבלם בלבד, ללא הצורך לגעת במצמד. תכונה זו חשובה בעיקר לעבודה עם כף קדמית בהן נדרשים שינויי כיוון תכופים.

מערכת ההגה בסדרה המעודכנת שופרה, וכוללת מעתה אפשרות לכייל את מספר הסיבובים מנעילה לנעילה בשלושה מצבים שונים במטרה להתאים טוב יותר את התנהגות הטרקטור לכל תנאי וסוג עבודה ולאפשר היגוי בטוח יותר (Multi Speed Steering Control).

מכירות סדרה M7 החדשה יחלו במהלך הרבעון הראשון של 2020. יבואנית קובוטה לארץ היא חברת מכשירי תנועה.