LiorNiski

5.4.21 | סיכום ישיבת הועדה הציבורית

רשומים

משתתפים :

פרופ' יולי תמיר – יו"ר הועדה הציבורית

אופיר ליבשטיין – ראש המועצה

לילך שיינגורטן – מנכ"לית המועצה

ליאור ניסקי – מנהל האגף האסטרטגי

יגאל דדיה – מנהל מחלקת חינוך הנכנס

עדי רום – מנהלת המתנ"ס

תהילה רביבו – מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים

סמדר בלדיגה – מ"מ מנהלת מחלקת החינוך החברתי

הילה שזירי – מנהלת הפורום הרב מקצועי

מזי אילון – פרויקטורית

נתן רובין – מכון מנדל

סיון יונגרמן – נציגת פורום הורים, ביה"ס אלונים

לירון יפה – נציגת פורום הורים, ביה"ס קשת

בועז רואימי – נציג פורום הורים, חט"ב

אבי רחף – נציג פורום הורים, חטיבה עליונה

משה קפלן – מנהל קהילה, מפלסים

מיטל רגב – יו"ר ועדת חינוך, ארז

נילי סיגל – מנהלת חינוך, רוחמה


עיקרי הדברים :

אופיר ליבשטיין : יש לי ציפייה רבה מהתהליך הזה. בעיניי יש לנו שתי מטרות חשובות – (1) איך אנחנו רוצים להיות גאים בבוגרים שלנו; (2) איך אנחנו רואים את כל הילדים ולא מוותרים על אף אחד. צריך לראות את המערכת שלנו בראיה הוליסטית 360 – מהגיל הרך, מסגרות החינוך הפורמליות וביישובים ועד למכללת ספיר. בעיניי זהו אחד התהליכים המשמעותיים שלנו היום כמועצה.

יולי תמיר : זהו תהליך חשוב ומרגש. אני שמחה לראות שאנחנו עוברים לשיח של גאווה ולא בהכרח של ייחודיות. אני מאמינה שגם התהליך עצמו הוא חשוב והוא חלק מהפתרון. לפעמים כל הפתרונות נמצאים בבית ורק צריך לדעת לאגם אותם ולסדר אותם בצורה נכונה. כשאנו מדברים על גאווה בילדים שלנו – גם הילד צריך להרגיש גאווה. אני מרגישה שאנחנו מתחילים ממקום נכון.

בועז רואימי : אני חש שאנחנו מתחילים מנקודה של משבר במערכת, בעיקר בתיכון. אי אפשר להתעלם מזה. יש תסכול גדול ממערכת החינוך היום.

יגאל דדיה : כשמסתכלים על המערכת כולה – אני לא בטוח שמשבר היא המילה הנכונה. אני מבין שיש הורים רבים שחשים אי נוחות רבה לגבי המערכת. אני בעצמי הורה לילדים במערכת החינוך. הסיפור של גאווה – במערכת ובילדים שלנו הוא חשוב ולכן גם התהליך שאנו יוצאים אליו היום.

ליאור ניסקי : הצגת התהליך האסטרטגי (מצ"ב המצגת).

אנחנו יוצאים לדרך כאשר מטרת הישיבה היום היא הצגת התהליך וקבלת ההתייחסויות של חברי הועדה הציבורית. בהמשך נביא לישיבות האלו סוגיות לדיון על בסיס החומרים שייאספו ויעובדו בצוות האסטרטגי ומשולחנות העבודה של צוותי החינוך והתובנות שיעלו בתהליך שיתוף ציבור.

אנו מתחילים ב – 18.4 את מפגשי השיתוף בקהילות ובמסגרות החינוך. נגיע לכל יישוב לפחות פעם אחת ואם נידרש אז יותר מכך. לצוותי החינוך יש מפגשים במסגרות הפורמליות וכן ייקבע מפגש נוסף שיהיה פתוח לכל הצוותים – פורמלי ובלתי פורמלי. בסוף התהליך נקיים עוד מפגש שיתוף ציבור שיהיה פתוח לכולם ובו יוצגו להתייחסות הציבור עיקרי התוכנית שתגובש. לכל אורך הדרך הציבור יוזמן להשתתף באופן פעיל באמצעות פלטפורמה טכנולוגית שהקמנו לטובת התהליך .

המטרה להגיע לסיום התהליך ביולי ובספטמבר תחילת יישום. צוות בקרה יוקם במקביל וילווה את יישום התוכנית למשך שנתיים.

אבי רחף : מה ההתייחסות לתלמידים בתיכון שאינם משער הנגב ? וכיצד נוכל להבטיח שקולם של המורים יישמע בתהליך ?

ליאור ניסקי : לגבי תלמידים מרשויות שכנות – בתיכון אנחנו מתחברים לתהליך בליווי של מכון דוידסון שנותן מקום גם לתלמידים וגם להורים בתיכון – מכל הרשויות. זה יהיה חלק מתוך התהליך הכולל אך חשוב לדעת שאנו מדברים על הסיפור והערכים של קהילת שער הנגב. לגבי המורים – מלבד המפגשים במסגרות עצמן, יהיה מפגש נוסף פתוח בשעות הערב למי שירצה להגיע ובנוסף כל הצוותים החינוכיים יקבלו השבוע שאלון ויוכלו לענות עליו – באופן אנונימי.

הילה שזירי – יש לראות איך הפורום הרב מקצועי משתלב – בתהליך ובמפגשים.

נילי סיגל – זו הזדמנות חשובה – צריך לראות את הדברים הטובים ולחלום ביחד במה היינו רוצים להיות גאים. זה מרגש שיש ראיה של החינוך ברמה האסטרטגית, יש מה לשפר אבל התהליך הזה בעיני מבורך וחשוב.

אופיר ליבשטיין : נאמרו פה דברים חשובים. היכולת שלנו לומר את הדברים ולהסתכל על הנתונים היא חשובה ואסור לנו לפחד מהתמודדות אמיתית עם המצב.

סיכום :

1. יש להשלים את עבודת איסוף הנתונים.

2. ישיבה נוספת של הועדה תתכנס לאחר השלמת סבב מפגשי השיתוף בישובים בעוד כחודש.

3. יש לנסח שאלון נוסף ייעודי לבני הנוער.

4. חשוב לעדכן את כולם על המפגשים ביישובים.