נחמיה כהן, מנהל ומייסד ארגון 'לוקחים אחריות' מספר בראיון לערוץ 7 על המוקד המיוחד שהוקם לפני כשבוע על ידי הארגון על מנת לתת מענה לאתגרי הרשת.

"מאז יום ראשון כשהשקנו את המוקד הוא מפוצץ וכבר כל חודש ינואר סגור", הוא מציין את ההיענות המרשימה והמהירה של הציבור לעשות שימוש במוקד. "מי שפונה בעיקר הם צעירים, הורים ומחנכים עם שאות שונות ומגוונות עם הרבה מצוקות. אנחנו מרגישים סכר שנפתח ואנשים ששמרו בבטן ולא היה להם מה לעשות עם זה וסוף סוף מקבלים מענה מקצועי".

כהן מדגיש את ההבדל בין המוקד שהוקם כעת לבין מוקד 105 העוסק בעבריינות ברשת כולל פרסום פרטים אישיים וכיוצא באלה, והטיפול שם הוא משטרתי. "שם זה לא מוקד שמתעסק בהכוונה חינוכית ובאיך להתמודד עם משברים ברמה הנפשית, חינוכית, הזוגית, בכיתה, בבית וכו'".

בדבריו מציין כהן כי ארגונו הוא ארגון שטח הפוגש בכל יום מאות בני נוער הורים ומורים ועם זאת במפגשים הללו ולאחריהם לא תמיד פוגשים את מה שנשמר בבטן והקו החם בהיותו אנונימי מאפשר פתיחה של הדברים באופן ישיר. זו עבור פעילי ארגונו הזדמנות להכיר את המצוקות ובנוסף גם לזהות תופעות במידה ומגיעות מספר פניות על אותו נושא, והדברים מחייבים מחשבה מיוחדת, פתרונות ומענה מותאם.

עוד הוא מציין כי הדברים אינם בעיה של גיל בלבד וניתן לראות גם מבוגרים שמוצאים את עצמם בבעיה קשה שמביאה להרס פנימי של משפחות. העבודה מול הציבור אינה מסתיימת במפגש או בשיחה טלפונית. "יש מי שמקבלים שיעורי בית וחוזרים לשיחת המשך כעבור שבוע" הוא אומר ומציין כי הדברים מצריכים שיח בין הורים לילדיהם, בין בני זוג וכיוצא באלה ולשם כך לעיתים יש צורך במפגשי ההמשך על מנת להביא לפתרונות ולא רק להצפת הבעיות.

בפניה להורים אומר נחמיה כהן כי חשוב לדעת מה קורה אצל הילדים מעבר לדלת, לא ברמת הריגול אלא ברמת ההתעניינות וההיכרות עם עולמו של הילד, לצד ההתמגנות הטכנולוגית המתחייבת. "לא לעצום עיניים. ברשת יש הרבה דברים טובים אבל גם הרבה דברים לא טובים וצריך שיהיה מי ששומר על הבית, ולד שאם קורה משהו יש פתרונות. כולם מתמודדים בצורה כזו או אחרת והם מוזמנים לפנות לארגון. יש לנו מגוון של מענים שהטרה שלהם היא לאפשר לנו לחיות את העידן הטכנולוגי בצורה מצמיחה וטובה ולא חלילה בצורה פוגעת".