בס"ד
המאמר מתאר את שלבי גלגול הנשמה מהמוות לעולם הנשמות ובחזרה לעולם הפיזי. המוות מסיים תקופה עבור הגוף הפיזי ומתחיל תהליך רוחני עבור הנשמה. במאמריי הקודמים תיארתי את תהליך רגע המוות שבו נוצר הנתק בין הגוף הפיזי לבין הניצוץ הנשמתי. לאחר הנתק הנשמה חוזרת חזרה לעולם הנשמות. במאמר זה נעמיק במשמעות המוות הרוחני, נבין את העולם שלאחר המוות ואת השינויים שנשמת הנפטר עוברת לאחר מות הגוף הפיזי.
ברגע לידת האדם נוצרים החיים. קיום הגוף מותנה בהכלת הנשמה בתוכו ואין אפשרות לחיות ללא נשמה. ברגע קבלת הנשמה בגוף נוצר הגוף האתרי שהנו העתק של הגוף הפיזי. מלבד גופו החיצוני של האדם ישנם מספר גופים שאינם נראים בעין רגילה ומקיפים את הגוף עצמו. הגופים המקיפים את הגוף הפיזי הם גופי תודעה שלכל אחד יש את התדר שלו, הצבע שלו והאנרגיה המובילה וגופים אלו נקראים "הילה".
רגע המוות הינו רגע שבו אין יותר קשר תודעתי בין הגוף האתרי לגוף הפיזי וההילה נושרת כמו פאזל שלא יוכל להתחבר יותר כי אחד מחלקיו חסר. הנשמה לא נמצאת בגוף הפיזי אלא עוברת למימד אחר.
תהליך הנשירה של ההילה מתרחש בהתאם ליכולת המודעות של הנשמה לחוויות המוות כפי שחוותה בגלגוליה השונים. מודעות זו נרכשת ונלמדת בכל גלגול של הנשמה מחדש וכוללת מספר שלבים שכל נשמה חווה את אחד מהם לפחות או את כולם. במהלך המאמר אצרף גם חוויות רוחניות וחלומות שקשורות לתהליך לאחר המוות. בתהליך המודעות של הנשמה הנפטר מעביר מסרים לקרוביו שמתקבלים דרך חלומות או באמצעות טיפולים רוחניים.
הטיפול היה חלק מלמידה בסדנת תקשור שאני מקיימת והמסר הגיע אלי באמצעות ההדרכה הגבוהה של התלמידה. ההדרכה הסבירה לי את משמעות התהליך שהנשמה עוברת במהלך דרכה בעולם הנשמות.
אני והתלמידה נכנסנו לחלל מואר כשבמרכזו מיטה ועליה דמות אנרגטית. בצד האחורי של המיטה היה חצי מעגל מואר מעין מנהרת אור. הדמות הנה אדם שנפטר המחכה לפני הכניסה למנהרת האור. בפינת החדר ראיתי דמות נוספת שנפטרה והייתה שייכת למשפחתי. דמות זו הסבירה לי באמצעות תקשור כי לאחר המוות נשמת הנפטר עדיין מחוברת לתדר הפיזי באמצעות קרום שעוטף את הנשמה. הקרום הנו חלק מההילה שעטפה את הגוף הפיזי וכאשר הנשמה סיימה את הלמידה בעולם הנשמות וחוזרת לבסיס הנשמה שלה קרום זה נושר סופית. מטרתו של הקרום הוא לחבר את הנשמה לאותם תובנות שהיא קיבלה מחייה בעולם הגשמי,לאותם שיעורים קרמתיים שלא הצליחה לממש בחייה בגוף.
המעבר במנהרת האור מכניס את הנשמה לשלב של למידה והתפתחות הנשמה. במעבר זה הנשמה משילה את הקרום שליוה אותה לאחר המוות. נשירת הקרום מראה על בשלותה של הנשמה לעבור לתדר הבא שהוא תדר של למידה והתפתחות. כעת אתאר את השלבים השונים של המודעות של הנשמה לפני הצטרפותה לרובד הנשמות:
הנשמה מבינה שהיא לא מחוברת לגוף פיזי לאחר שהיא חווה את המוות. הנשמה אינה מכירה שקיים רובד אחר, רובד הנשמות, חוץ מהעולם הזה. היא לומדת לראות את עצמה בצורה שונה, היא חשה את הניתוק מיקיריה , היא חשה את השחרור וההקלה. אין כאב , סבל, מלחמה על הקיים. היא במקום אחר כמעין צפה על פני מים רגועים.
דוגמא למסר שהתקבל בשלב ההבנה – הקושי של הנפטר לעכל את חווית המוות - החלום מסביר את הקושי של נשמת הנפטר לעכל את הניתוק מהעולם הגשמי והניתוק מיקיריו. בחלומות הנשמה של הנפטר מסבירה את הקושי הקיים בשלב ההבנה והשלמה למות הגוף הפיזי וכן בשלב העלייה והניתוק מאנרגית הגוף הפיזי. שלב למידת חווית המוות עבור הנשמה מתרחש במהלך השנה הראשונה לאחר הפטירה. שנה זו מאפשרת לנשמה ולגוף להיפרד ולכלות את הגוף הפיזי ולהשלים עם מותה . לכן נדרש מהמשפחה של הנפטר להתמיד בדיני אבלות שמקלים על הלמידה של הנשמה. יש נשמות שלהן לוקח זמן רב יותר משנה וממשיכות באותו שלב עד למעבר לשלב הבא.
החולמת היא בתו של הנפטר – האב נפטר בגיל צעיר מדום לב פתאומי וללא עבר רפואי. חלמתי שאני בבית ופתאום אני רואה את אבי. ידעתי שהוא נפטר ושאלתי איך זה יכול להיות שאתה בחיים הרי ראיתי את הפנים שלך כחולות שהכניסו אותך לקבר? נגעתי באבי והרגשתי שהוא חם ואמרתי לו שנגעתי בך והיית קר במותך. לא זוכרת מה הוא ענה לי אבל הבנתי ממנו שזה נס. בהמשך החלום הוא רצה לעשות משהו פיזי בבית (הוא אהב לעבוד) אז אמרתי לו אל תעשה כלום תנוח. על מנת שכביכול אני לא אאבד אותו שוב.
הנשמה רואה את יקיריה ולא יכולה לגעת או לדבר איתם. הנשמה לאחר מות הגוף הפיזי מבינה שהיא נמצאת ברובד אחר שמרוחק מהאנשים הקרובים לה. בשלב זה הנשמה מנסה להסביר ליקיריה שהיא יודעת מה קורה איתה. היא מנסה לתקשר עימם באמצעים שונים. היא יכולה ללמד אותם לחוש אותה כאנרגיה על מנת להראות את עצמה. הנשמה מופיעה בשכיחות גבוהה ליקיריה באמצעות החלומות או כצללית או במגע על פני הגוף. אם ירצו יקיריה יכולים לחוש אותה גם באמצעות חוויה רוחנית שהם יעברו כגון תקשור. האנרגיה/הנשמה "מזכירה" ליקיריה תמונות מתוך הזיכרון המשותף שלהם. באמצעות תמונות אילו עולות ליקיריה חוויות מהעבר, תחושת מגע אהוב ומחשבה שמשתקף "כדיבור שקט". כל אלו מתרחשים במהלך השנה הראשונה לאחר המוות ויש נשמות שנדרש אף זמן ארוך יותר וזאת בתלות הנשמה ובבשלותה להבין את רובד הלמידה.
דוגמא למסר שמגיע בחלום בשלב הניתוק – הנפטר מתנתק מיקיריו - החלום עוסק בחוזה בין הנשמה לבורא עולם. החוזה מתקיים ברגע שהנשמה מודעת למותו של הגוף הפיזי. בשלב המודעות הנשמה משתחררת מכל האנרגיות שליוו את הגוף הפיזי. שלב זה מהווה שלב חשוב בהתפתחותה של הנשמה בעולם הנשמות. בשלב זה הנפטר יוצר קשר עם יקיריו כי חשוב לו ליידע את הקרובים לו בעולמנו על השלב שבו הוא נמצא. הנפטר בוחר מישהו קרוב אליו שמסוגל להכיל את המידע/המסר. הנפטר מתאר את ביתו בעולם הנשמות שבו הנשמה לומדת וששאיפתה היא לחזור לבסיס הנשמה בעולם הנשמות. אותו בסיס נשמתי שהנשמה של כל אחד מאיתנו מחוברת הן בחייה ובן במותה.
החלום - חלמתי שידידי הטוב ביותר מחזיק בידו חוזה רכישת דירה חתום ובחוזה רשום שמו של ארוסי ז"ל. הידיד קיבל את החוזה מארוסי ז"ל שציין לו למסור לי את החוזה בזמן הנכון/המתאים. אני יודעת שהדירה שלי וידידי אומר שהוא ימסור לי את החוזה בזמן הנכון. ידידי הקרוב הוא אדם מאוד אמין ובחלום מורגשת נוכחותו של ארוסי ז"ל וקימת הרגשה של בטחון.
לאחר שהנשמה משילה את אנרגיות ההילה שמהוות את החיבור שלה לעולם הפיזי היא עולה לרובד שבו היא שוהה לצורך הלמידה. בלמידה הנשמה מפנימה את הלקחים מהחיים בעולם הפיזי ומה עליה לתקן להמשך. הלמידה מהווה חוויה בזיכרון הפנימי של הנשמה שלעיתים נחשפת ע"י המטופל בעת טיפול רוחני. המטופל נזכר ברסיסי חוויות שמהוות זיכרון מגלגוליה הקודמים של הנשמה. במהלך הלמידה הנשמה של הנפטר יוצרת קשר בחלום עם הקרובים לה שיעזרו לה בכדי שתסיים את העבודה שניתנה לה בעולם הנשמות.
דוגמא לחלום ובו הסבר על מעשי הקרובים לאחר המוות - בחלום נשמת הנפטר מראה לקרוב משפחה מהי משמעות סיום המסלול למעלה באמצעות מעשים שהאדם הקרוב צריך לקחת על עצמו כגון: עשיית מצוות שיוקדשו לשימוש הנפטר, סעודה על שמו של הנפטר, תרומה על שמו של הנפטר, תיקון נפטרים. סבתא שלי שנפטרה לפני מספר חודשים הופיעה בחלום שלי. זה היה בוקר ערב חג השבועות. היא לבשה בגדים בהירים ונראתה צעירה ושמחה וחיבקה אותי. שאלתי אותה במה עזרו לה קריאת תהילים ומשניות שקראנו לעילוי נשמתה והיא הראתה לי דמויות של בני אדם. הדמויות היו כבויות ולפתע נמלאו באור חזק מאוד ונעים. המשמעות הייתה שהדמויות הכבויות הין הנשמות שזקוקות לעזרה והאור החזק לאחר העשייה הופיע לאחר ששהו עשה עשייה למען הנשמה.
מתואר בחלומות של רבים כשלב של למידה והעמקה במשמעות התיקון הקרמתי. התיקון הקרמתי הינו שיעור שעל הנשמה להשלים בחייה ומה שלא הספיקה בחייה היא תשלים בעולם הנשמות ששם התיקון מתבצע באופן שונה. הנשמה רוכשת באמצעות הלמידה את התובנות הנדרשות לה אשר נחקקות בנשמה ועוברות לאחר מכן לבסיס הנשמה. תובנות אלו מעשירות את בסיס הנשמה ונועדו לשדרג את מקור הנשמה הבסיסית עד למצב שבו לא יהיה צורך בגלגול נוסף בעולם הגשמי והנשמה הופכת לנשמה גלובלית. ישנם נשמות גלובליות שהופכות מדריכים רוחניים לנשמות אחרות וישנן שנכנסות למאגר הנשמה הכללית . הנשמה הכללית מכילה בתוכה את כל הנשמות הגלובליות שסיימו את תפקידן.
לאחר שלב ההפנמה ישנו שלב של חזרת נשמת הנפטר לבסיס הנשמה. החזרה מתרחשת כאשר ההדרכות הגבוהות מאשרות שהנשמה של הנפטר מימשה את יעודה וסיימה את תיקונה ולימודיה. שלב זה מתאפיין בהטמעת המידעים והתובנות שנרכשו על ידי נשמת הנפטר בבסיס הנשמה הגלובלי. ההטמעה משנה את התדר הנשמתי של בסיס הנשמה. השדרוג מאפשר לנשמה של הנפטר ליצור קשר עם עולמנו מתוך יכולת לעזור לנו, לחיים כאן באמצעות חלום או טיפול רוחני או באמצעות מימוש הבקשה של האדם בתפילה.
החלום שלהלן שמתאר את משמעות "העבודה" "הלמידה" של הנשמה. החולמת מתארת את דרכה של הנשמה למעלה כתהליך של שינוי מהותי בנשמה של הנפטר כ- 180 מעלות. החולמת מתארת את הירידה לעולמנו כתיקון ואת הפער בין עולם הנשמות לעולם שלנו.היא בוחרת את התיקון הבא שלה
חלמתי שהייתי בדרך למקום עבודה שעברה דרך מדרגות עשויות מפח/ברזל. כשהגעתי למדרגה העליונה היא ירדה ונכנסתי למקום העבודה והמדרגות הסתובבו חזרה ב-180 מעלות למקום שממנו התחלתי כדי שגם אחרים יוכלו להגיע. נכנסתי והרגשתי תחושה של הטרדה מינית, כעסתי וביקשתי שיעבירו אותי מקום. נאמר לי ללכת לבניין אחר ובדרך ראיתי שביל מבוץ עם מים זורמים ובתוכו אנשים רבים שנסחפו במים. אנשים אלו קראו לי להיכנס כי זה כייף כמו מגלשה אולם סירבתי והמשכתי ללכת עד שהגעתי לחומה. בשלב זה הייתי צריכה להחליט אם לקפוץ מעל החומה כדי להגיע למטה או לחזור למדרגות. החומה הייתה מאוד גבוהה והחלטתי לחזור למדרגות וחיכיתי שהם יגיעו ועליתי ושוב עשיתי סיבוב של 180 מעלות עם המדרגות ולפתע הכבל שמחזיק את המדרגות נקרע. הייתי צריכה לגלוש על הכבל באיטית למטה כי נשארתי תלויה באוויר וכשהגעתי לקרקע הבנתי שאני חייבת לחבר את הכבל חזרה למדרגות אחרת אף אחד לא יוכל לעבור.
לפני סיכום המאמר ברצוני להביא דוגמא לחלום שבו החולמת מתארת את שלבי המוות והעלייה לעולם הנשמות. החלום מתאר את חווית המוות ומשמעות שחרור הנשמה לעולם הבא וגם את החיבור לחיים הקודמים שלנו. החולמת חווה את התהליך שהנשמה עוברת לאחר המוות ואת סיבת המוות.
חלום שמתאר את המעבר של הנשמה לאחר המוות - חלמתי שאני מעורבת בתאונת רכבת ולאחר ההתנגשות היו לידי שני אנשים בחליפות שהלכו במעבר אפור אבל מואר מאד הם רצו מהר ונעלמו. אני המשכתי ללכת והגעתי לבית שלי (הוא לא נראה כמו הבית שלי היום) היו שם הרבה אנשים שבכו את חלקם זיהיתי ניסיתי לדבר איתם אבל הם לא ענו לי ואז הבנתי מה קרה. עצמתי עיניים חשבתי שאולי אני חולמת וכשפתחתי אותם הייתי בתוך אולם ענק עם הרבה אנשים שנראו מבולבלים ולא ידעו מה קורה איתם. היה שם צפוף וחנוק. סבתא שלי (שחייה היום) ירדה במדרגות לתוך האולם הבנתי ששתינו נפטרנו באותו זמן ביום שישי בצהריים אך לא באותו מקום. חיכיתי עם עוד אנשים למיון כל אחד הלך למקום אחר אני הגעתי לכיתה ישבתי בשורה הראשונה היינו צריכים ללמוד הרבה ועבר מישהו שחתם לנו על כל דף שכתבנו. לידי ישבה מישהי שאמרה שאני תלמידה טובה ושאלה למה הגעתי רק עכשיו. בחלום הבנתי שצריך ללמוד ולעלות בשלבים . אח"כ חלמתי שאני הולכת לקנות בשר ויש איתי שתי בנות חלק מהבשר נפל על הרצפה אחת אמרה לי להרים מהרצפה והשנייה אמרה לי לגנוב את הכמות שנפלה. אני סיפרתי למוכרת מה קרה והיא הוציא לי עוד חתיכה.
החולמת מתארת את המעבר לעולם הבא:
זיכרון חווית המוות מלמד את משמעות החיים והצורך להגשים את היעוד הנשמתי של האדם. בעקרון איננו זוכרים את חווית המוות אלא אם היא מהווה מטרה שקשורה לחיים קודמים שלא הצלחנו לממש. היכולת של הנשמה להיפרד מהחיים, להשתחרר מהגוף ללא תובענות לגוף הפיזי, להבין שנפתחת דלת חדשה למעלה כל אלו יוצרים את התיקון. יכולת ההתמודדות תיבנה באמצעות טיפול רוחני שבו הנשמה חוזרת לחויות העוברות ושיחזור גלגולים. לטיפולים הרוחניים ישנם 2 מטרות מצד אחד הם מטפלים בצורך הנשמה לתקן את חווית המוות ומצד שני הם מלמדים אותה לאותו הרגע שיגיע בזמנו. מודעות הנשמה בשלביה השונים כפי שהוזכר לעיל משודרגת בכל גלגול. רסיס הנשמה שיורד לעולמנו מחובר לבסיס הנשמה ועוזר לבסיס הנשמה ללמוד את השיעורים שלא טופלו או תוקנו בנוסף לתיקון העיקרי שלתיקונו הרסיס הגיע לעולמנו .הרסיס הנשמתי ממשיך ללמוד בחייו כגוף את אותם שיעורים שלא טופלו/תוקנו. הצלחת הנשמה לתקן את הנדרש בנוסף לשיעורים אחרים שנלמדים משדרג את הנשמה ומעלה את התדר שלה. כאשר בסיס הנשמה מגיע לתדר שנקבע לו מראש הוא מצטרף לבסיסי נשמה שמאגד את כל בסיסי הנשמות שסיימו את מהלכן כאן בעולמנו.
ליצירת קשר ולסדנאות בשחזור גלגולים של דפנה
קבלת קהל
תל אביב - מרכז שרון ושפלה
גן יבנה - דרום ושפלה
באר שבע - דרום
דיגיטל פורס - בנייה וקידום אתרים פרסום בפייסבוק תנאי שימוש באתר